مشاهده ویزیت سایت در گوگل آنالاتیکس Google Analytics و معرفی اپلیکیشن

مشاهده ویزیت سایت در گوگل آنالاتیکس Google Analytics و معرفی اپلیکیشن

 ابزاری قدرتمند برای درک افرادی است که بازدید کنندگان از وب سایت شما هستند اما برای اکثر صاحبان وب سایت مجموعه ای از ویژگی ها و ابزارهایی که Analytics ارائه می دهد می تواند مشکل باشد به همین دلیل ما در حال تولید یک سری اصلاعات هستیم تا به شما کمک کنیم بیشترین استفاده را از Google Analytics دریافت کنید مقدمه ای برای کسانی که درگیر بازاریابی آنلاین یا سئو هستند بسیار مهم است که بیشترین بهره را از Analytics خود بگیرید.

بنابراین بیایید با نگاهی به برخی اصطلاحات Analytics که بطور منظم استفاده می شوند شروع کنیم .

  • بازدیدهای صفحه
  • بازدیدها
  • بازدید کنندگان بی نظیر
  • صفحات / بازدید
  • میانگین مدت زمان بازدید
  • نرخ گزاف گویی
  • بازدیدهای جدید

بازدیدهای صفحه

با نمایش صفحه شروع کنیم بسیاری از افراد درباره تعداد "بازدید" یک وب سایت صحبت می کنند "ضربه" یک درخواست پرونده است که به سرور وب سایت ارسال می شود  این یک معیار بسیار بی فایده است که Google Analytics آن را اندازه گیری نمی کند در عوض Google از اصطلاح "نمای صفحه" استفاده می کند هر بار که یک صفحه در یک مرورگر باز می شود اگر کسی از دکمه برگشت یا تازه کردن بازدید کند تا زمانی که کد رهگیری در صفحه مورد نظر نصب شود یک صفحه مشاهده می شود.

بازدیدها

هر مراجعه توسط یک شخص می تواند شامل چندین صفحه باشد و یک فرد مجزا ممکن است در طی روزها یا ماه ها چندین بازدید داشته باشد هنگامی که یک بازدید کننده وب سایت مرورگر را می بندد بازدید به پایان می رسد Google Analytics به شدت روی بازدیدها تمرکز دارد.

بازدید کنندگان بی نظیر و بازدید کنندگان جدید

هنگامی که یک وب سایت بازدید می شود Google Analytics یک کوکی با شناسه منحصر به فرد در مرورگر بازدید کنندگان قرار می دهد Analytics از این کوکی اسکن می کند تا تشخیص دهد این "یک بازدید کننده بی نظیر" یا "بازدید کننده در حال بازگشت" است اگر هیچ کوکی پیدا نشود شناسه جدید تنظیم می شود توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاربری که کوکی های خود را پاک می کند از چندین مرورگر استفاده می کند یا رایانه ای را به اشتراک می گذارد به طور نادرست ظاهر می شود درصد بازدید کنندگان "جدید" نیز به این ترتیب محاسبه می شود.

نرخ گزاف گویی

یک آگهی تبلیغاتی یا پیوند استراتژیک می تواند ترافیک زیادی را به صفحه ایجاد کند با این حال  هنگامی که بازدید کنندگان به صفحه شما می آیند پیگیری تعامل آنها با وب سایت شما یک ویژگی مهم Analytics است بازدید کننده ای که در وب سایت شما قرار دارد فقط یک صفحه وب را مشاهده می کند و سپس خارج می شود "گزاف گویی" به طور کلی یک گزاف گویی هنگامی اتفاق می افتد که شخصی به وب سایت شما مراجعه کند و بلافاصله آنچه را می خواهد پیدا کند و سپس ترک می کند یا فکر می کند صفحه سایت به نیازهای آنها ربطی ندارد.

صفحات در هر بازدید و میانگین مدت بازدید

صفحات بازدید میانگین تعداد صفحاتی است که بازدید کنندگان تقسیم می کنند به عبارت دیگر آمار صفحات بازدید میانگین تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید از سایت شما را نشان می دهد نمایش های مکرر از یک صفحه در این محاسبه شمرده می شود این متریک هم از نظر شخصی و هم در کل با اندازه گیری های دیگر مانند کشور نوع بازدید کننده یا سیستم عامل موبایل مفید است.

میانگین مدت زمان بازدید تفاوت زمانی بین زمانی است که شخصی صفحات اول و آخر را در یک بازدید مشاهده کرد Google میانگین مدت زمان بازدید را با اضافه کردن کل زمان موجود در بازه زمانی که شما تعیین می کنید محاسبه می کند و آن تعداد را بر تعداد بازدیدها تقسیم می کند

  • مدت زمان بازدید کل: 1000 دقیقه
  • تعداد بازدیدها: 100
  • میانگین مدت زمان بازدید: 1000/100 = 10 دقیقه

اکنون شما اصطلاحات اساسی و چگونگی ارتباط آنها با Google Analytics را می دانید.

با داشتن اپلیکیشن این برنامه با اتصال به حساب Google Analytics سایت و برنامه شما موارد مهم و جدید را نمایش می‌دهد و می‌توانید به آمار لحظه‌ای دسترسی پیدا کنید و داشبورد آن را تنظیم کنید.

https://apps.apple.com/us/app/google-analytics/id881599038

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.giant&hl=en

نظر خود را بنویسید