تاثیر لندینگ پیج در پیشرفت سایت

تاثیر لندینگ پیج در پیشرفت سایت

در دنیای امروزی که فروشگاه های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ ها بسیار پرکاربرد هستند و حرف اول را می‌ زنند صفحات لندینگ صفحاتی هستند که با هدف تبلیغات یا جذب بیشتر بر روی این سیاست ها قرار می گیرند تا بازدهی را به طور چشمگیری افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم به صفحه لندینگ که به آن صفحه فرود نیز گفته می‌شود بپردازیم و با شاخص ها و ویژگی های آن به طور کامل آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

لندینگ چیست؟

  لندینگ و یا صفحه ی فرود ابتدایی ترین و اولین صفحه هر سایتی می باشد که به عنوان دروازه ورود به سایت ها نیز از آن یاد می شود و کاربران می توانند از طریق آن صفحه با محتوای تولید شده توسط شما رو به رو شوند. این‌ گونه صفحات معمولا برای ورود مخاطبان جدید به سایت به منظور جذب کاربران طراحی شده است. البته شما می توانید هر صفحه را به عنوان صفحه لندینگ در نظر بگیرید، حالا این صفحه چه صفحه ای ابتدایی پیجتان باشد و یا یک صفحه از محصولی که در وب سایتتان قرار داده اید.

هدف از استفاده نمودن از صفحات فرود و لندینگ در واقع افزایش فروش محصول در نتیجه افزایش بازدید ها از سایت می باشد. کاربران می توانند با استفاده از این صفحات آن چیزی را که در جستجویش هستند در سایت ها بیابند و صاحبان کسب و کار هم می‌توانند متقابلا با به کار بردن لندینگ محتواها و محصولاتشان را که عرضه می نمایند به کاربران معرفی کنند.

  در ساخت صفحات لندینگ همواره نکاتی وجود دارد که باید آن ها را رعایت نمود. اول این که هدف خاصی را باید از ایجاد صفحات فرود و لندینگ داشته باشید و دوم این که باید تمام تلاش خود را نمایید تا در صورت ورود مخاطبان به صفحه فرود به سرعت و تنها با انجام فرایندی کوتاه آنان را به مشتریان خود تبدیل کنید، اگر این دو نکته را به خوبی در لندینگ سایت تان پیاده نمایید می توانید بازدهی مطلوبی را نیز از این طریق دریافت کنید.

لندینگ پیج انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

  • Click through: در این لندینگ معمولاً لینک قرار داده می‌شود تا با استفاده از آن مخاطبان را به صفحه دیگری مانند صفحات خرید هدایت نمایند، این گونه لندینگ ها به طور کلی با هدف تبدیل کاربر به مشتری ایجاد می شود.
  • Lead generation: در این مدل از لندینگ که هدف گرفتن اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل و یا شماره تلفن می باشد تا با استفاده از آنها بتوان خدمات و محصولات را به مخاطب معرفی و عرضه نمود.
  • Opt In landing: در این دسته از لندینگ پیج معمولاً بخشی از سایدبار سایت اصلی قرار گرفته است که در آن فرمی برای تکمیل و پر نمودن ایجاد شده است.

کاربرد لندینگ پیج

  لندینگ پیج و صفحات فرود معمولاً کاربردهای فراوان و متنوعی را شامل می شود که برخی از آنها را می توان عبارت از موارد زیر دانست:

  • تبلیغات بنری: صفحات لندینگ کمک می‌کنند تا از طریق تبلیغ، کاربران بی شماری را به محتوا و محصولات تان جذب نمایید و در نتیجه ی آن، تعداد کاربران را افزایش داده و درآمد بالایی را کسب کنید.
  • بازاریابی ایمیلی: از لندینگ پیج برای بازاریابی ایمیلی نیز استفاده می شود. معمولاً این کار برای کسانی کاربرد دارد که از پیش با وب سایت شما آشنایی هر چند مختصری دارند و اطلاعات ایمیل یا تماس خود را در هنگام ثبت نام در سایت وارد نموده اند، شما میخواهید با ارائه یکسری خدمات آنان را حفظ کرده و یا به سمت سایت برگردانید. این خدمات می‌تواند شامل برگزاری انواع کارگاه های مهارت آموزی، آموزشی و ارائه نسخه الکترونیکی کتاب باشد.
  • دمو رایگان: در اینجا به کار بردن صفحه فرود یا لندینگ برای ارائه خدمتی رایگان با فرصت محدود می باشد که در واقع شما در این صفحه با تاکید بر یک محصول یا موضوع مشخصی که هزینه ای را در بر ندارد می خواهید کاربران را به سمت سایت جذب کنید.
  • از لندینگ پیج و یا صفحات فرود می توان برای ارائه پیشنهادات ویژه و ارائه تخفیفات نیز برای جلب توجه هات استفاده نمود.
  • هدف برخی ها نیز از به کار بردن صفحه ی فرود، کمک به افراد در دستیابی به اطلاعاتی نظیر شماره تماس، ایمیل و راه‌های ارتباطی است، تا کاربران بتوانند از این طریق به مهم ترین اطلاعات و صفحه سایت دست پیدا کنند.
  • کاربرد دیگر استفاده از صفحات فرود ایجاد تعامل با مخاطبان از طریق معرفی محصولات و توضیح جزئیات آن به کاربران می باشد.
  • ایجاد سرنخ و ترغیب مشتری: یکی دیگر از کاربردهای ایجاد صفحات لندینگ دادن سرنخ‌ های فروش محصول به مشتریان است به گونه‌ ای که آن ها را ترغیب به خرید نماید. این کار را می‌توانید با درخواست و دریافت اطلاعات تماس کاربران انجام دهید و با دادن سرنخ‌هایی کاربران را به سمت مشتری شدن سوق دهید.
  • لندینگ پیج اطلاعاتی: در این گونه صفحات لندینگ هدف این است که مخاطبان از طریق خواندن و مشاهده محتوایی که در سایت قرار داده شده و گرفتن اطلاعات مفید از محصولات به خرید ترغیب شوند.
  • صفحه فرود وایرال: لندینگ پیج وایرال که به آن لندینگ ویروسی نیز گفته می شود، یکی از رایج ترین روش ها در تبلیغات اینترنتی محسوب می شود که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند. این صفحات با دقت تمام طراحی شده و هدف از ایجاد آنها آگاه نمودن کاربران از برند و فعالیت هایی است که انجام می دهید‌. رکن اصلی در اینگونه لندینگ پیج ها، محتوایی است که تولید می شود و باید در آن به آموزندگی و سرگرم کننده بودن محتوا توجه ویژه نمود. در لندینگ پیج ویروسی و وایرال همانطور که از نام آن مشخص است، این مخاطبان هستند که محتوای تولید شده توسط شما را یا به علت آموزندگی و یا به دلیل سرگرمی که ایجاد می‌کند به دیگران ارسال می‌نمایند و بدون اینکه در جریان باشند شما را به دیگران معرفی می کنند.

اهمیت ساخت لندینگ پیج

  اهمیت ساخت و طراحی یک لندینگ پیج را می توان در موارد مختلفی دانست، که موارد یاد شده در زیر میتواند از مهم ترین آنها باشد:

  1. اهمیت لندینگ پیج در تشویق و هدایت کاربران برای انجام کارهای مختلف.
  2. اهمیت صفحه فرود در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل.
  3. اهمیت لندینگ پیج در افزایش کاربران و مخاطبان سایت.
  4. اهمیت لندینگ پیج در افزایش میزان فروش و سود دهی و درآمد بالا.
  5. اهمیت لندینگ پیج در بازاریابی آنلاین.
  6. اهمیت لندینگ پیج در ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان جدید.
  7. اهمیت صفحه فرود در آگاهی رسانی درباره محصولات.

اهداف ایجاد لندینگ پیج

  معمولاً اهداف اصلی در ایجاد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج را به سه دسته تقسیم می‌کنند:

  • اطلاعات کاربران: همه مشاغل و کسب و کارها نیاز دارند که کاربران بیشتری را شناسایی و به خود جذب نمایند تا بتوانند از این طریق میزان فروش و سطح درآمد شان را افزایش دهند. داشتن اطلاعات از کاربران می تواند هدفی برای ایجاد لندینگ باشد، زیرا از این طریق صاحبان کسب و کار می‌توانند کاربران را به بهره گیری، استفاده و خرید از محصولاتشان دعوت نمایند. این اطلاعات می تواند شامل مواردی همچون آدرس ایمیل، اطلاعات تماس، آیدی شبکه‌ های اجتماعی، نام و نام خانوادگی و... باشد.
  • فروش مستقیم محصول یا خدمات از طریق لندینگ: هدف دیگر از ایجاد صفحه لندینگ می‌تواند فروش بدون واسطه محصولات به مشتریان و کاربران باشد. این کار به طور معمول از طریق صفحات فرود انجام می‌شود که صرفاً در آن یک محصول خاص با تمامی ویژگی‌ها و مشخصاتش به نمایش درآمده است تا خریدار بتواند سریع و راحت تر تصمیم به خرید بگیرد.
  • ایجاد تعامل: ایجاد ارتباط و تعامل یکی دیگر از هدف های ایجاد صفحات لندینگ می باشد که نتیجه این ارتباط قرار دادن مخاطبان در فرایند فروش محصول است و در این مدل از هدف ایجاد صفحه فرود به طور غیرمستقیم شروع به القای حس نیاز به کاربر می کنید تا آن را پای خرید بکشانید.

نظر خود را بنویسید