مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 فروشگاه اینترنتی فضایی در اینترنت است که در آن محصولات و یا خدمات به مشتریان ارائه می ‎شود و آنها بدون صرف هزینه و زمان اضافی به راحتی با محصول یا خدمت ارائه شده آشنا می‎شوند و برای سفارش آنلاین اقدام می‎کنند. برای داشتن وبسایتی مناسب باید ابتدا مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به درستی طی کنید تا در آینده به مشکلی بر نخورید. هر فروشگاه اینترنتی موفق در پشت پرده‎ خود دو مرحله‎ متمایز از هم نیز دارد.

مرحله‎ اول نحوه تامین و یا تولید محصولات، حمل و نقل، پشتیبانی، بازاریابی و ... است و دیگری انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی، هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی، نام دامنه و طراحی سیکل فروش شامل سفارش، پرداخت آنلاین و در نهایت روش تحویل کالا و ... می‎باشد.

مسیر پیش روی خود را مرور کنید

قصد راه اندازی یک تجارت جدید را دارید ! این شغل آنقدر جذاب بوده که شما را دگیر کرده است .

می خواهیم با یکدیگر استارت کار را بزنیم . خوب من الان در پشت یک کامپیوتر نشسته ام و تصمیم  راه اندازی فروشگاه را دارم ! چکار باید بکنم ؟

تامین محصول در مراحل راه ‎اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی

 برای تاسیس یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید زیرساختی محکم وجود داشته باشد و بعد اقدام به طراحی فروشگاه آنلاین شود که معمولا وجود این زیرساخت از چشم مشتریان به دور است. وقتی اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی می‎شود ابتدا می‎بایست محصولی برای فروش انتخاب گردد که بازار خوبی برای آن وجود داشته باشد و از سود بالایی برخوردار باشد. بعد از انتخاب محصول روی نحوه‎ تهیه‎ آن، شبکه‎ تولید، شبکه‎ی توزیع، شبکه‎ی حمل و نقل می‎بایست برنامه ریزی گردد و سپس وب‎سایت فروشگاهی طراحی شود.

جنبه‎ فنی در مراحل راه ‎اندازی فروشگاه اینترنتی

 برای ساخت فروشگاه اینترنتی از سه روش مختلف می‎توان استفاده کرد.

اولین و ساده‎ترین روش ساخت فروشگاه با فروشگاه‌سازهای تحت وب است. فروشگاه‌‌سازهای تحت وب، سایت‌هایی هستند که بعد از ثبت‌نام در آنها، یک فروشگاه آماده به صورت رایگان در اختیار متقاضی قرار می‎دهند. این روش مزایا و معایبی با خود به همراه دارد. از مزایای این روش می‎توان به دریافت سریع فروشگاه اشاره کرد، اما درمقابل این فروشگاه‎ ها معمولا ظاهر دلچسبی و امکانات کافی ندارند.

دومین روش ساخت فروشگاه اینترنتی با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس می باشد. این روش از روش اول بهتر است و فروشگاه نسبتا کامل‎تری را در اختیار مدیران فروشگاه قرار می‎دهد، اما برای فروشگاه‎های بزرگ گزینه‎ی مناسبی نیست و مدیر فروشگاه در دراز مدت بجای تمرکز بر روی کسب و کار خود درگیر مسایل فنی وب‎سایت فروشگاهی می‎شود.

سومین روش طراحی فروشگاه با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی تحت وب است که این عملیات باید به دست افراد متخصص و شرکت ‎های طراحی فروشگاه اینترنتی سپرده شود.

در این راستا فروش‎گستر اقدام به طراحی فروشگاه‎ های اینترنتی حرفه‎ ای برای صاحبان مشاغل می‎کند. بعد از ثبت درخواست دریافت فروشگاه اینترنتی از فروش گستر مراحلی می‎بایست طی شود.

مراحل راه‎ اندازی فروشگاه اینترنتی فروش گستر

 برای راه اندازی نرم افزار فروشگاه آنلاین توسط فروش گستر باید مراحل زیر طی شود:

1- تکمیل اطلاعات هویتی:

ابتدا کارفرما می‎بایست فرم اطلاعات هویتی که فروش گستر به او داده است را تکمیل کرده و تحویل دهد.

2- اختصاص دامین موقت:

در این مرحله به صورت موقت فروشگاه روی Subdomain خاصی ایجاد می‎شود که برای نمونه محتوا و چند عکس روی این Domain قرار می‎گیرد.

3- بررسی کسب و کار و بازار هدف:

در این مرحله برای طراحی سایت، کسب و کار بازار هدف توسط کارشناسان فروش گستر بدقت بررسی می‎شود.

4- طراحی اولیه‎ نمای سایت:

بعد از نتیجه‎ گیری کامل در رابطه با بازار هدف، طراحی اولیه‎ نمای سایت به همراه برنامه نویسی امکانات سفارشی وب‎سایت، کلید خورده و در نهایت اتودهای صفحات مختلف از بخش گرافیک به کارفرما جهت بررسی و نظرسنجی تحویل داده می‎شوند. درصورت عدم تأیید طرح، درخواست تغییرات به تعداد نامحدود انجام می‎پذیرد تا رضایت کامل کارفرما کسب گردد.

5- پیاده سازی طرح:

در نهایت، طرح گرافیکی جهت پیاده سازی و کد نویسی به بخش مربوطه ارجاع داده می‎شود و ماژول‎های سفارشی بر روی سیستم نصب می‎گردد و ایرادات احتمالی سیستم بررسی و رفع می‎گردد.

6- تسویه حساب:

در نهایت بعد از تسویه حساب، وبسایت بر روی دامین اصلی که خریداری شده است منتشر می‎گردد.

7- ثبت و خرید دامنه:

نام دامنه انتخابی می‎بایست کوتاه و به یاد ماندنی و متناسب با صنف کاری فروشگاه باشد. در صورتی که کارفرما تا کنون اقدام به ثبت دامنه ننموده باشد، می‎تواند به یکی از وبسایت‎های ارائه دهنده‎ی دامنه مانند Hostiran مراجعه و دامنه‎ی مورد نظر خود را خریداری و ثبت نماید. سپس از طریق پنل مدیریت وبسایت اراِئه دهنده‎ی دامنه، DNS های آنرا تنظیم نماید.

8- شرکت در جلسه آموزشی:

پس از دریافت نام کاربری و گذرواژه، کارفرما در جلسه‎ آموزشی راه‎ اندازی و مدیریت وبسایت فروشگاهی خود که مدت آن 2 ساعت و رایگان می‎باشد شرکت می‎نماید .

9- محتوا گذاری:

پس از شرکت در جلسه آموزشی، محتوا گذاری و راه اندازی وبسایت سریعا توسط مدیر سایت آغاز می‎شود تا چنانچه درخواست قالب سفارشی داده باشد، پس از بارگذاری قالب، در صورت بروز اشکالات احتمالی در آن، هرچه سریعتر مشکلات مرتفع گردد و وبسایت آماده راه اندازی با نام دامنه اصلی باشد.

10-اخذ نماد الکترونیک (اینماد):

فروش گستر به منظور تسهیل در روند اخذ مجوز ای نماد  برای فروشگاه آنلاین مشتریان خود، بعد از طراحی وب‎سایت فروشگاهی، اقدام به کسب مجوز از سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‎نماید و بدین طریق سعی در سرعت بخشی به قانونی کردن فروشگاه‎های طراحی شده‎اش دارد. لازم به ذکر است برای اخذ درگاه بانکی نیز می‎بایست مجوز اینماد دریافت گردد.

11- اخذ درگاه بانکی یا درگاه واسط:

برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی به یک درگاه جهت نقل و انتقال مبالغ نیاز می‎باشد. ساده‎ترین راه برای این کار استفاده از یک درگاه واسط مانند زرین پال و ... است. روش دوم استفاده از درگاه بانکی می‎باشد. در این روش پس از درخواست درگاه بانکی یک کد API به کارفرما برای نصب بروی فروشگاهش اختصاص داده خواهد شد.

فروش گستر، برای تجارت‎های مختلف تمامی مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را خود انجام داده و فروشگاهی کامل و بی نقص را به صاحبان مشاغل تحویل می‎دهد، بدین صورت مدیر فروشگاه در دراز مدت بجای تمرکز بر مسائل فنی وب‎سایت فروشگاهی روی کسب و کار خود تمرکز می‎کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات 1 نظر
avatar
ممنونم محتوای خوب و جالبی بود. این روزا که دیگه کسی حتی به تبلیغات لوله بازکنی برچسب های تو کوچه خیابونم نگاه نمیکنه و اینترنتی سفارش میده، امیدوارم این طرح صیانت از فضای مجازی نتونه راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره و به جاش کسب و کارهای آنلاین روز به رو ز رونق بگیرن، طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن.