هزینه‎ طراحی سایت فروشگاهی

هزینه‎ طراحی سایت فروشگاهی

اگر تا به حال به دنبال انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی بوده‎اید احتمالا با هزینه‎های متفاوتی برای طراحی سایت از جانب شرکت‎های مختلف برخورد کرده‎اید. ما اینجا می‎خواهیم بررسی کنیم براستی دلیل تفاوت قیمت طراحی در شرکت‎های مختلف چیست؟

طراحی وب‎سایت با روش‎های مختلفی انجام می‎شود، در کل دو روش اصلی برای طراحی سایت وجود دارد که شامل طراحی سایت به روش استاتیک و داینامیک می‎باشد.

هزینه‎ طراحی وب‌‎سایت به روش استاتیک:

در طراحی سایت استاتیک، صفحات به زبان HTML ایجاد می‎شوند و امکان تغییر محتوای آن ها به سادگی امکان پذیر نمی‎باشد، در صورت افزودن صفحات دیگر در آینده به وب سایت، باید مجدداً آن صفحات طراحی شوند و به تبع آن می‎بایست دوباره هزینه‎ طراحی برای صفحات اضافه پرداخت شود.

 هزینه‎ طراحی وب‌‎سایت به روش داینامیک:

در مقابل در طراحی سایت داینامیک، برای مدیریت آسان سایت و افزودن صفحات دلخواه، از سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) استفاده می‎شود. این نرم افزارها در قالب وب‎سایت یک بخش مدیریتی تعبیه می‎کنند و آن را در اختیار مالک سایت قرار می‎دهند. این بخش امکان مدیریت، بارگذاری اطلاعات جدید و ویرایش آن‎ها را فراهم می‎کند. هزینه‎ طراحی سایت داینامیک به تعداد و نوع امکانات جانبی و قالب طراحی شده‎ وب‎سایت بستگی خواهد داشت. در طراحی سایت داینامیک دو روش برای ایجاد سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. روش اول استفاده از نرم‎افزارهای سایت‎ساز است و روش دوم کدنویسی سایت از ابتدا و با استفاده از فریم‎ورکهایی است که خود شرکت طراح نوشته است. زمان طراحی، قابلیت انعطاف، کیفیت پیاده سازی، تجربه و دانش در هر یک از روش‎های بالا متفاوت است. 

در ادامه به معرفی روش‎های ایجاد سیستم مدیریت محتوا می‎پردازیم و نقاط ضعف و قوت هر یک از آن‎ها را بررسی می‎کنیم.

هزینه‎ طراحی سایت با استفاده از سیستم‎های مدیریت محتوای آماده

با توجه به مشابه بودن عملیات اصلی سیستم‎های مدیریت محتوا، ابزارهای مدیریتی آماده‎ایی برای ساخت انواع سایت‎ها وجود دارد که ازجمله آن ها Joomla، Woocommerce، Magento هستند. در حال حاضر وردپرس بیشترین مقبولیت را در بین طراحان سایت‎ها دارد.

مزایای استفاده از سیستم‎های مدیریت محتوای آماده

  1. سادگی در ویرایش کردن و آپدیت سایت:

    به کمک cms ها آپدیت و ویرایش سایت به سادگی برای شرکت‎ها یا اشخاص امکان پذیر است.

  2. گرافیک زیبا:

    یکی از مهمترین فاکتورهای ابزارهای آماده‎ مدیریت محتوا، استفاده از قالب‎های زیبا و قدرتمند آنهاست.

  3. عدم نیاز به طراحی:

    پیچیده‎ترین قسمت در اجرای پروژه‎های تحت وب، سیستم مدیریت محتوای آن است. با استفاده از قالب آماده‎ی مدیریت محتوا، دیگر نیازی به طراحی و اجرای سیستم مدیریت محتوای مجزا جهت ارائه به مشتری برای مدیریت محتوای سایت وجود ندارد. بنابراین نیازی به دانش و بکارگیری نیروهای متخصص نیست.

  4. راه اندازی سریع:

    همانطور که ذکر شد در قالب‎های از قبل آماده بیشتر کدنویسی‎ ها قبلا انجام شده است و به همین دلیل راه‎اندازی این قالبها بسیار سریع است، بطوریکه به صورت میانگین حداکثر یک هفته به طول می‎انجامد.

  5. صرفه جویی در هزینه:

    به هر میزان که استفاده از ابزارهای رایگان و آماده در مراحل مختلف طراحی سایت بیشتر باشد، هزینه‎ طراحی سایت کاهش پیدا می‎کند. چرا که استفاده از سیستم‎های مدیریت محتوای آماده باعث می‎شود طراحان سایت زمان کمتری را به طراحی اینگونه سایت‎ها اختصاص دهند و به همین دلیل مهم هزینه‎ی طراحی سایت با استفاده از سیستم‎های آماده به نسبت سیستم‎های مدیریت محتوای اختصاصی کمتر می‎گردد.

معایب استفاده از سیستم‎های مدیریت محتوای آماده

  1. انحصاری نبودن سایت:

    اکثر سایت‎هایی که از قالب‎های آماده استفاده می‎کنند ظاهری شبیه به هم دارند. البته برنامه نویسان خبره می‎توانند تا حدی این مشکل را با کد نویسی اضافه برطرف کنند.

  2. عدم انعطاف پذیری برای تغییرات:

    در این گونه قالب‎ها معمولا توانایی تغییر در طراحی مانند تغییر ظاهر آیکون‎ها و اضافه کردن ویژگی‎های منحصر مثل تصاویر خاص به سختی امکان پذیر است و در صورت اعمال اینگونه تغییرات زمان زیادی صرف می‎شود.

  3. عدم امکان توسعه:

    در قالب‎های آماده امکان توسعه و ارائه خدمتی خاص وجود ندارد.

  4. عدم برخورداری از پشتیبانی مناسب:

    استفاده از ابزارهای آماده برای طراحی سایت به دلیل عدم تسلط طراح به هسته‎ ابزار و همچنین عدم انعطاف کافی آن، منجر به مشکلات و افت کیفیت خدمات و در نهایت توقف توسعه وب‎سایت می‎گردد. چرا که با توجه به داینامیک بودن سایت، پشتیبانی فنی همیشه برای سایت نیاز است.

  5. ضعف‎های امنیتی:

    وجود مشکلات امنیتی مانند هک شدن در وب‎سایتهایی که از قالب‎های آماده استفاده می‎کنند وجود دارد. چرا که این قالبها بنام سازنده مشخصی ثبت نشده‎اند. البته استفاده از قالب‎های معروفی که به صورت رسمی و قانونی خریداری شده‎اند این مشکلات را نخواهد داشت.

  6. عدم دسترسی مستقیم به آپدیت‎ها در ایران: 

    با توجه به عدم حضور ایران در بازار جهانی بعلت تحریم، توانایی خرید قالب‎های خوب و معتبر در کشور ما وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد نسخه کرک شده این قالبهاست. بنابراین مشکل عدم دسترسی مستقیم استفاده کنندگان ایرانی به آپدیت‎های قالب و امکانات کلی آن وجود ندارد. ضمن اینکه به هیچ عنوان امنیت این قالب ها مناسب نیست.

در مجموع با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی قالب‎های آماده، در پروژه‎های کوچک و ساده استفاده از قالب‎های آماده بهتر است. برای مثال اگر وب سایت شما صرفا نقش یک بروشور آنلاین را برایتان ایفا می کند که قصد تغییرات چندانی روی آن ندارید بهتر است از قالب های آماده استفاده کنید.

هزینه‎ طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی براساس نیاز کاربران طراحی و کدنویسی می شود. چون این کدنویسی به صورت اختصاصی و منحصر به فرد می‎باشد، انعطاف پذیری زیادی هنگام ارتقا دارد. امنیت بالا در سیستم های مدیریت محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای آن می‎باشد که بدلیل اختصاصی بودن کدهای ایجاد کننده‎ی آن می‎باشد، بطوریکه دیگران با این کدها آشنا نیستند. در نتیجه تغییر در کدهای آن بسیار سخت و پیچیده است.

لازم به ذکر است که طراحی سیستم‎های مدیریت محتوای اختصاصی توسط شرکت های مختلف ممکن است بسیار متفاوت باشند. 

مزایای استفاده از سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی

  1. عدم تشابه:

    طراحی و اجرا با سبکی خاص و عدم تشابه با سایر سیستم‎ها

  2. عدم محدودیت:

    باتوجه به نوع طراحی و لایه های اختصاصی هیچ گونه محدودیتی در طراحی و ویژگی‎ها وجود ندارد.

  3. یکپارچگی:

    امکان ایجاد یکپارچگی به دلیل داشتن هسته‎ی مرکزی واحد در این سیستم‎ها وجود دارد.

  4. هسته‎ مرکزی منعطف و گسترده:

    بدلیل طراحی هسته‎ مرکزی بسیار منعطف و گسترده تمامی نیازهای آینده وب‎سایت بدون هیچ گونه تغییر اساسی و هزینه سنگینی به سادگی قابل پاسخگویی است.

  5. وجود ارتباط مستمر بین کارفرما و پیمان کار:

    با وجود هسته‎ی مرکزی، ارتباطی مستمر بین کارفرما و پیمان کار برقرار می‎شود و بعد از تحویل گرفتن پروژه نیز امکان رشد و بروز رسانی و بکارگیری تکنولوژی های جدید در پروژه وجود دارد.

  6. به حداقل رسیدن باگ‎های سیستم:

    در سیستم مدیریت محتوای اختصاصی، درصد وجود باگ و اشکالات فنی حداقل است. چراکه سیستم ماهیتی تکاملی دارد و همچنین با گزارش و رفع باگ در یک پروژه برای مابقی پروژه ها نیز مشکل به صورت خودکار مرتفع می‎گردد.

  7. انعطاف پذیری و قابلیت توسعه:

    با گذر زمان انجام تغییرات در قالب های اختصاصی وب سایت امکان پذیر است.این تغییرات ممکن است در طراحی یا ویژگی ها باشند .

  8. سئوی قدرتمند:

    در طراحی سایت اختصاصی تمامی نکات مورد نیاز سئو رعایت می شود که این موضوع یکی از مهم‎ترین نکات قوت طراحی سایت اختصاصی می‎باشد. نکاتی از قبیل سرعت، ریسپانسیو بودن، استفاده از تگ‎های مناسب و ...

با توجه به موارد ذکر شده، اگر در طراحی سایت فروشگاهی شما ارزانترین پیشنهاد را انتخاب کنید، به احتمال زیاد در پایان پروژه هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. حتی در بدترین حالت ممکن است، پس از اتمام پروژه مجبور شوید برنامه را از اول بازنویسی کنید.

در این راستا، فروش گستر با تکیه بر تجربه و دانش بالای طراحان و برنامه نویسان خود مشکلترین و پیچیده ترین پروژه های طراحی فروشگاه آنلاین شما را با استفاده از تکنولوژی های روز جهان انجام می‎دهد و کیفیت ، سرعت و امنیت آن را تضمین می نماید. 

نظر خود را بنویسید