کرونا، تهدید برای زندگی / فرصت برای کسب و کار آنلاین

کرونا، تهدید برای زندگی / فرصت برای کسب و کار آنلاین

اسفند ماه !!!
ماه آخر و نتیجه زحمات 1 ساله مدیران کسب و کار ایرانی قبل از شروع عید نوروز!!!
پر رونق ترین و پرو شورترین لحظات پایانی سال !!! امیدی نو برای سال جدید !!!
حضور مردم در سراسر شهر برای خرید نوروزی !!!
اما ! تمامی جمله های شیرین اسفند سال 98 در یک کلمه به تلخی پیوست.....

کرونا

مروری بر ورود ویروس کرونا و تاثیر آن بر کسب و کار

متاسفانه در آخرین روز بهمن ماه 98 با ورود ویروسی جهش یافته در سراسر ایران تمامی کسب و کار های شب عید رونق خود را از دست دادند و ضرر و زیان قابل توجهی را متحمل شدند :

1. پخش خبر ویروس کرونا
2. افزایش سریع مبتلایان و قربانیان
3. بازار و مغازه ها به سرعت مشتریان خود را از دست دادند.
4. رستوران ها و کافی شاپ ها تعطیل شدند.
5. تولیدی و کارخانجات به دلیل شیوع سریع این بیماری جهت عدم انتقال به کارمندان، به تعطیلی رسیدند.
6. استفاده از پول نقد ممنوع شد.
7. تا اطلاع ثانوی حضور غیر ضروری در بیرون از خانه ممنوع اعلام شد.
8. تجمع افراد در یک محیط خطرناک اعلام گردید.
9. تردد شهری و غیر شهری به حداقل رسید.
10. هتل ها، مسافرخانه ها و آژانس های مسافرتی مجبور به لغو رزرو های خود شدند.
11. استفاده از برخی مواد ضدعفونی کننده و دارو برای جلوگیری از شیوع بیماری درخواست پیدا کردند.
12. درخواست مردم برای خرید های شخصی و شرکتی افزایش پیدا کرد. 

اما به دلیل خطر ابتلا به کرونا افراد ترجیح دادند به جای حضور در مراکز و فضاهای عمومی، به صورت آنلاین به خرید اقدام کنند، بنابراین خیلی سریع و در کمتر از 1 ماه مشاغلی که به صورت سنتی کار میکردند به راحتی کنار گذاشته و اکثر وبسایت هایی که خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه میکنند، تنها با یک شعار تبلیغاتی، فروشی بیش از 100 درصد را تجربه کردند.

درست در زمانی که تمامی مردم از نگرانی مجبور هستند در خانه هایشان باشند، با وجود بحران ناشی از بیماری ، بالاترین نقطه ی فروش را در سال، از آن خود کردند. وبسایت هایی چون:
اسنپ مارکت ، اسنپ فود، دیجی کالا ، فیلیمو، آپارات و .....

کرونا

کرونا تهدید جدی برای کسب‌وکارهای سنتی

 با وضع محدودیت های اجتماعی از طرف نهادهای مربوطه، به جهت کنترل انتقال این بیماری فراگیر، برخی کسب و کارها و اصناف مجبور به تعطیلی کامل شدند و این موضوع یک تهدید جدی برای اکثر کسب و کارها مخصوصا مشاغلی است که صرفا به شیوه های سنتی فعالیت می کنند.

ولی این معضل جهانی، برای برخی کسب و کارها یک فرصت برای جهش و افزایش فروش بود. کسب و کارهایی که صرفا به روش های سنتی برای فروش محصولات یا عرضه خدمات خود اکتفا نکرده بودند و بستری برای ارائه آنلاین خدمات و محصولات خود زمینه سازی کرده بودند.

شاید تا قبل از دوران قرنطینه اهمیت وجود روش‌های آنلاین برای فروش محصولات و خدمات تا این میزان برای همگان جلوه نکرده بود. این اتفاق باعث شد که کسب و کارهای سنتی و آفلاین لزوم و ضرورت داشتن یک وب سایت اینترنتی یا اپلیکیشن موبایل برای ثبت سفارش و ارتباط با مشتریان خود را بیش از پیش درک کنند.

اهمیت سایت های اینترنتی در تبدیل تهدید کرونا به فرصت

اگر اپیدمی کرونا در دهه های قبل و دورانی که بستر اینترنت و ضریب نفوذ آن در بین مردم به مقدار زمان حال نبود، اتفاق افتاده بود، این موضوع صرفا تهدیدی برای کسب و کارها به شمار می آمد ولی اکنون به لطف ابزارهای فروش و عرضه آنلاین، می‌توان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و در شرایط کنونی سهمی از بازار فروش آنلاین در حوزه مرتبط با کسب و کار خود بدست آورد.

بهترین روش راه اندازی سایت فروشگاهی در ایام کرونا چیست؟

به طور قطع راه اندازی یک سایت اینترنتی مخصوصا در برهه کنونی صرفه و توجیه اقتصادی خواهد داشت. البته اگر از مسیر صحیح پیگیری نشود این فرآیند هم زمان بر است و هم چالش های مربوط به خود را خواهد داشت. در این راستا باید به شرکت های طراحی سایت معتبر مراجعه کنیم. و میتواند بهترین روش برای گذارندان روزهای کرونایی باشد.

کرونا و تاثیرات آن بر کسب و کار جهان

سایت های ALIexpress، Amazon، Ebay و دیگر فروشگاه های اینترنتی جهان، اگرچه با محدودیت و تهدید هایی روبه رو شدند ولیکن آمارها حاکی از آن است که هریک به نوبه خود سیر صعودی فروش را در این بازه زمانی کرونایی تجربه کردند. سرمایه گذاران کشورهای مختلف نیز تمایل دارند بیشتر سرمایه خود را برای فروشگاه های اینترنتی و یا استارت آپ ها قرار دهند و به این بازار رونق بخشند. طبیعی است هر کسب و کاری برای حفظ و بقای خود نیاز به تکنولوژی روز دنیا دارد.
به نقل از بیل گیتس: هر کسب و کاری در دنیای امروز اگر در بستر اینترنت نباشد، خیلی زود از دنیای رقابت و تجارت حذف خواهد شد.

با توجه به اینکه تاکنون هیچ کشوری نتوانسته زمان دقیق به پایان رسیدن این مهمان ناخوانده را شناسایی کند ممکن است این اپیدمی و شیوع ویروس تا چندین ماه آینده به طول انجامد.
بدیهی است با افزایش این روند اغلب کسب و کارهایی که به صورت سنتی و فیزیکی در حال فعالیت هستند خیلی سریع از چرخه اقتصادی و تجاری خارج خواهند شد و بازگشت آنها به این چرخه نیز کار راحتی نخواهد بود .

در این شرایط حساس همانطور که دیگر شرکت ها و سازمانها در تلاش هستند با ارائه خدمات و محصولات با شرایط ویژه اقدام به یاری و کمک نموده اند، فروش گستر نیز در جهت حمایت و کمک به مدیران برای حضور و ارائه محصولات خود به صورت آنلاین، شرایط ویژه ایی را مهیا کرده است که با کمترین هزینه و در کمترین زمان بتوانند سیستم مدیریت فروش آنلاین خود را داشته باشند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحه خبر ما دیدن فرمایید. 

نظر خود را بنویسید