چرا فروشگاه اینترنتی من نتیجه مطلوبی نمی گیرد؟

چرا فروشگاه اینترنتی من نتیجه مطلوبی نمی گیرد؟

همانطور که پیش از این گفتیم، در حال حاضر 32000 کسب و کار اینترنتی در کشور مشغول فعالیت هستند. این بدان معناست که تقریبا 32000 سایت فروشگاهی یا همان فروشگاه اینترنتی در ایران وجود دارند. اما آیا تمامی این 32000 فروشگاه اینترنتی نتیجه مطلوب و دلخواهی کسب کرده اند؟ صدالبته پاسخ منفی است.

به این دلیل که بازار کسب و کار اینترنتی نیز مانند هر بازار دیگری رقابتی است! بنابراین باید با ساز و کار این بازار و همچنین مناسبت های آن به طور کامل آشنا باشیدتا بتوانید در این بازار رقابتی، نتیجه دلخواهی کسب کنید. در ادامه ویژگی های یک سایت فروشگاهی خوب را معرفی خواهیم کرد. این امر کمک میکند که بدانید رقیبان شما چگونه عمل میکنند و در مقابل شما چه عملکردی دارید و از این جهت میتوانید علل عدم موفقیت خود را ردیابی کنید.

ویژگی های یک سایت فروشگاهی معتبر و موفق

در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی خوب را به شما معرفی کنیم تا بدانید چطور یک سایت فروشگاهی با رعایت نکردن این ویژگی ها شکست می خورد یا اصطلاحا جواب نمی گیرداین مطلب را مطالعه کنید تا بدانید دیگر رقیبان شما چه کار‌هایی انجام می‌دهند و در مقابل، شما چه عملکردی دارید که منجر به موفقیت یا عدم موفقیت کارتان می‌شود و می‌توانید عملکرد خود را برای رسیدن به کسب و کاری موفق ارزیابی کنید.

پیش تر در مقاله ای به این سوال پاسخ دادیم که یک سایت فروشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ اکنون بار دیگر به اساسی ترین این ویژگی ها اشاره میکنیم.

 

ظاهر مناسب 

اولیه ترین ویژگی یک سایت فروشگاهی موفق ظاهر آن است. چراکه همانطور که قبلا ذکر کردیم، ظاهر سایت فروشگاهی تقریبا تنها فرصت شما برای  جذب مخاطب است. بنابراین برای طراحی ظاهر سایت فروشگاهی خود به اندازه کافی وقت و هزینه صرف کنید تا زمانیکه بازخوردها نسبت به ظاهر وبسایت شما در مجموع مثبت باشد و موجب جذب مخاطب میشود.

البته تیم فروش گستر در مقاله ای به طور جامع و تخصصی به این سوال که ویژگی های ظاهری مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی کدامند و چقدر اهمیت دارند؟ به طور کامل پاسخ داده است. شما میتوانید با مطالعه این مقاله به پاسخ اکثریت سوالات خود درباره طراحی ظاهری فروشگاه دست پیدا کنید.

سرعت بالای سایت

احتمالا خود شما نیز به عنوان یکی از کاربران اینترنت بارها و بارها به خاطر پایین بودن سرعت بارگذاری یک سایت آن را ترک کرده اید. پس بدون شک میدانید که اگر کاربران شما نیز چنین تجربه ای را در سایت شما داشته باشند، آن را ترک خواهند کرد. عواملی که بر روی سرعت وبسایت شما تاثیر میگذارند عبارتند از:

  • کیفیت برنامه نویسی سایت و زبانی که سایت به وسیله آن نگارش شده است
  • کیفیت سرویس هاست: با توجه به میزان کاربرانی که برای سایت خود پیش بینی کرده اید و حجم محتوای وب سایت هاست مناسب خریداری کنید. درباره هاست میتوانید در بلاگ چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ بخش هاست مطالعه نمایید.
  • وجود لینک های خراب: لینک های خراب و بدون هدف باعث اختلال در سرعت سایت خواهد شد.
  • بهینه سازی اندازه تصاویر: اندازه تصاویر هم از جهت ابعاد و هم از جهت حجم باید بهینه سازی شود تا مشکلی در بارگذاری پیش نیاید.

سئوی قدرتمند

سئو SEOSearch Engine Optimization به مجموعه اقداماتی گفته میشود که باعث میشود سایت شما در صفحه اول نتایج سرچ گوگل قرار بگیرد. گوگل برای رتبه بندی وبسایت های موجود در فضای اینترنت بیش از 200 مورد را جست و جو میکند که تقریبا هرگز به صورت واضح و شفاف اعلام نکرده که این موارد دقیقا چه مواردی هستند. گوگل یک شعار همیشگی دارد که نیاز کاربر را رفع کنید، رتبه شما ارتقاء پیدا خواهد کرد. با این همه بسیاری از افراد در این زمینه تحقیق و مطالعه به عمل آورده و مجموعه ای از فعالیت ها را برای سئو سایت در نظر گرفته اند که بسیاری از آنها نیز موثر واقع میشوند. بنابریان آموزش دیدن در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

تولید محتوای مناسب

کاربران به سایت شما وارد میشوند تا نیاز خود را برطرف نمایند و مشتریان تا زمانی که به سایت شما اعتماد نکنند اقدام به خرید نمی کنند. هر دوی این موارد یعنی «رفع نیاز کاربران» و «جلب اعتماد مشتریان» نیازمند یک تولید محتوای حرفه ای و سطح بالاست به طوریکه سایت شما یک وبسایت تخصصی و معتبر به نظر برسد. همچنین میتوان گفت اکثر اقداماتی که برای سئو سایت انجام میشود، در بخش تولید محتوای سایت گنجانده میشود. از این جهت تولید محتوای مناسب بسیار حائز اهمیت بوده و باید وقت و هزینه کافی برای آن صرف شود.

سرمایه گذاری درست و به موقع

پس از آن که با ویژگی های یک سایت فروشگاهی معتبر و دارای نتایج مطلوب آشنا شدید نوبت به آن میرسد که بدانید تمام نتیجه ای که شما برای فروشگاه اینترنتی خود کسب میکنید، مربوط به آنچه درون وبسایت شما اتفاق میفتد نیست! یک سایت فروشگاهی نیز یک کسب و کار به حساب می آید و بدون شک میبایست به جهت استراتژیک مدیریت شود.

سرمایه گذاری و افزایش سرمایه به موقع در کسب و کار از اصلی ترین عواملی است که میتواند باعث پیشرفت و ارتقاء آن کسب و کار شود. مواردی که باید روی آن ها سرمایه گذاری نمایید، بسته به هدف شما از راه اندازی کسب و کارتان میتواند متفاوت باشد. اما به صورت معمول تجربه نشان داده که نحوه سرمایه گذاری در کسب و کارهای اینترنتی یک الگوی تقریبا ثابت دارد و صاحبان کسب و کار برای سرمایه گذار الویت بندی زیر را در نظر میگیرند:

  1. سرمایه گذاری برای نیازسنجی بازار(ساخت محصول درست)
  2. سرمایه گذاری برای تولید محصول با کیفیت(ساخت درست محصول)
  3. سرمایه گذاری بر روی فروش: تشکیل تیم فروش و تنظیم استراتژی فروش 
  4. سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت و افزایش سرمایه جهت ارتقای کیفیت و سطح سایت فروشگاهی خود
  5. سرمایه گذاری بر روی تولید محتوا و محتوا گذاری سایت
  6. سرمایه گذاری بر روی قدرتمند نمودن سئو سایت

بازنگری و بررسی نتایج حاصل از اقداماتی که تا این زمان در سایت انجام شده

یکی از اصلی ترین اقداماتی که معمولا مدیران جهت بررسی وضعیت کسب و کار خود انجام میدهند پایش نتایج حاصل از اقداماتی است که تا آن زمان انجام شده. اگر این کار به درستی و به موقع انجام شود میتواند تاثیر به سزایی در ردیابی عدم موفقیت کسب و کار داشته باشد. مدیر مجموعه همواره باید از کارهایی که برای سایت فروشگاهی انجام شده آمارگیری کرده و نتایج بدست آمده از این اقدامات را بررسی و تحلیل نماید و همواره از این داده ها جهت مدیریت هزینه ها و انجام اقدامات اصلاحی استفاده نماید. الزاماتی که منجر به پایش صحیح و اثربخش فعالیت های یک مجموعه میشوند عبارتند از:

  1.  تیمی کارآمد که بر پایه صداقت کار میکنند 
  2.  مدیریتی خبره و باتجربه

    تحلیل و بررسی نتایج حاصل از اقداماتی که تا این زمان انجام گرفته است یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که معمولا مدیران کسب و کار جهت بررسی وضعیت کسب و کار خود انجام خواهند داد که اگر این کار به درستی و در زمان مناسب انجام گیرد می‌تواند تاثیر به سزایی در پیداکردن دلایل عدم موفقیت کسب و کار داشته باشد. مدیر مجموعه مرتبا باید از اقداماتی که برای وب سایت فروشگاهی انجام می‌شود آمارگیری کرده و نتیجه‌های بدست آمده از این اقدامات را بررسی و تحلیل نماید و همواره از این داده‌ها جهت مدیریت هزینه‌ها و انجام اقدامات در جهت توسعه و اصلاح کاستی‌های کسب و کار خود استفاده کند.

    با داشتن تیمی کارآمد و صادق در کنار مدیریتی حرفه‌ای و با تجربه می‌توانید با بررسی و تحلیل درست فعالیت‌های انجام شده در کسب و کارتان در مسیر موفقیت گام بردارید

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید