ویژگی ضروری یک فروشگاه اینترنتی

ویژگی ضروری یک فروشگاه اینترنتی

خرید کالا یا خدمات از فروشگاه های آنلاین با ظهور فروشگاه های آنلاین یا خرید کاملاً جدید شده است و بیشتر مصرف کنندگان از این مزیت استفاده می کنند تا زندگی راحت تر و خرید راحت تر باشد.

با افزایش خرید تلفن همراه ، مشتریان بیشتری شروع به درک چگونگی خرید از فروشگاه های آنلاین می کنند.

هر چیزی را که بخواهید و فقط با کلیک یک دکمه خرید خود را انجام می دهید.

ویژگی ضروری فروشگاه آنلاین

فعالیت در فروشگاه های آنلاین نیاز به نوآوریهای جدید دارد که باید به خوبی برای مشتریانی که لذت خرید را درفروشگاه اینترنتی تجربه می کنند برنامه ریزی کرد. اگر به هر روشی هدف شما فروش است، می دانید که برای دستیابی به آن به مشتری نیاز دارید و تنها راهی که می توانید مشتری را جذب کنید نوآوری در محصولات خود و ایجاد یک وب سایت جذاب است. برای انجام فروش موفق، باید کاربران خود را درگیر بازدید از سایت کنید. حدود 50 میلی ثانیه طول می کشد تا کاربران تصمیم بگیرند سایت شما را دوست دارند یا نه. باید تا آنجا که ممکن است خلاق باشید. این می تواند به سادگی نوع تصاویر استفاده شده شما یا هر چیز دیگری به اندازه کافی گیرا باشد.

ویژگی ضروری فروشگاه آنلاین

مردم معمولاً خیلی سریع تصمیم می گیرند که آیا وب سایتی را دوست دارند یا نه، به همین دلیل است که باید توجه آنها را پس از ورود به سایت در چند ثانیه جلب کنید. در غیر این صورت آنها فقط یک فروشگاه دیگر با صفحه جذاب تر پیدا می کنند.

در راه اندازی سایت یا برنامه تجارت الکترونیکی، برخی از ویژگی های اساسی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و در این پست، (13) مولفه مهم را انتخاب کرده ایم که پس از راه اندازی سایت، سایت شما به طور مداوم مملو از مشتری خواهد شد و برای فروش آنلاین و افزایش درآمد کاملاً مجهز خواهد بود.

1-سهولت استفاده

سادگی علامت یک طراحی خوب است و 76٪ از مصرف کنندگان موافق هستند. آنها می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت خوب سهولت استفاده است.

این به معنای سهولت استفاده ، کمک به خریداران در دستیابی سریعتر به خواسته هایشان و بدون پیچیدگی های بی مورد است که می تواند مانع خرید نهایی آنها شود. شما می توانید این مفهوم را با استفاده از:

  • ایجاد دسته های خرید
  • افزودن فیلتر
  • قابلیت مقایسه

علاوه بر این، یافتن نظرات مشتری، سوالات متداول و اطلاعات مربوط به انواع سیاست های تجارت الکترونیکی (مانند حمل و نقل و بازده) را برای یافتن تصمیمات سریع تر در خرید آسان می کنید.

در یک وب سایت با طراحی ساده سرمایه گذاری کنید و اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به همان سرعتی که افراد در آن مرور می کنند بارگیری می شود.

ویژگی ضروری فروشگاه آنلاین

برای جذب مشتری، وب سایت شما نه تنها باید چشم نواز باشد بلکه کاربر پسند نیز باشد. 25٪ از مصرف کنندگان خرید خود را کنار می گذارند  به همین دلیل طرح شما باید شفاف باشد، بخش های منو به وضوح تقسیم شده و پیمایش بصری باشد. مطمئن شوید که مهمترین دعوت به عمل - دکمه افزودن به سبد خرید - همیشه قابل مشاهده است. توجه ویژه ای به سازماندهی محصولات خود داشته باشید. ترجیحاً آنها را به چند بخش و زیر بخش تقسیم کنید. یافتن محصولات باید براساس مارک، نوع محصول و دامنه قیمت آسان باشد. درج دکمه جستجوی در سایت فراموش نکنید. به شما این امکان را می دهد که مصرف کنندگان شما در عرض چند ثانیه آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.

2-ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل

خرید از فروشگاه های آنلاین به وسیله ی تلفن همراه 50٪ از معاملات آنلاین را تشکیل می دهد.

با طراحی سایت به صورت واکنشگرا، محتوا با هر وسیله ای که به آن دسترسی داشته باشید یعنی تبلت، موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر، سازگار می شود تا کاربر پسند ترین تجربه را برای مشتری ارائه دهد. والمارت پس از بهینه سازی سایت موبایل خود فروش موبایل را 98٪ افزایش داد.

فرقی نمی کند که میلیون ها صفحه محصول داشته باشید یا 5 تا؛ ایجاد یک تجربه مناسب برای موبایل برای خریداران شما باعث بهبود فروش و رتبه بندی بالقوه شما خواهد شد.

3-عکس و فیلم با وضوح بالا

امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می خواهند و همچنین ترجیح می دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط های مختلف استفاده می کنند را نیز ببینند. آنها می خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و احساسی نسبت به محصول بدست آورند.ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. به گفته Adobe ، تصاویری که بارگذاری نمی شوند و یا بارگزاری آنها زمان خیلی زیادی میگیرد باعث کاهش خرید مشتریان از سایت تا حدود 39 درصد خواهند شد.ما فقط در مورد عکس های حرفه ای صحبت نمی کنیم. Vanity Planet دریافت که اضافه کردن عکسهای اینستاگرام به صفحات محصولات، باعث افزایش مشاهده تا 24 درصد می شود. این تصاویر هستند که باعث فروش محصول می شوند نه متن ها.در طراحی فروشگاه اینترنتی باید چندین عکس را برای هر محصول به نمایش گذاشت و هنگام بارگذاری صفحه، عکس ها باید با وضوح بالا و بهینه شده در جهت سئوی سایت قرار باشند.

4-دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران

حدود 95 درصد از خریداران نظرات ایجاد شده توسط کاربران درباره ی یک محصول را می خوانند و 57٪ از مصرف کنندگان فقط در صورتیکه فروشگاه یا کسب و کار موردنظر 4 ستاره یا بیشتر داشته باشند از آن وب سایت استفاده می کنند.

شاید فکر کنید که بررسی های منفی یک قاتل فروش است. برعکس در واقع صادق شما را نشان می دهد. داشتن نظرات منفی اغلب می تواند مثبت باشد. تحقیقات نشان داده است که محصولاتی که نظرات منفی در آن نسبت به آن محصول وجود ندارد از طرف مشتریان به عنوان سانسور تلقی شده و فرض خود را بر این می گذارند که نظرات و دیدگاه های مثبت جعلی است.بسته به قابلیت وب سایت، در ایجاد وب سایت فروشگاهی می توان از افزونه های معروف ترین سیستم عامل های بررسی از جمله Yelp ، Foursquare و Facebook استفاده کرد. در ایجاد سایت فروشگاهی خود  از دیدگاه ها و نظرات مشتریان به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید تا اقبال اجتماعی ایجاد و کاربران و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنید.

5-پیشنهادات ویژه

در ایجاد فروشگاه های اینترنتی در روشهای استاندارد بازاریابیشان از طریق ایمیل، صفحات اجتماعی، متن و غیره از پیشنهادات ویژه استفاده می کنند. سایت های فروشگاهی سطح بعدی از املاک و مستغلات برتر در بخش هدر برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه بهره می گیرند.هنگامی که خریداران متوجه می شوند که این قیمت برای خرید محصول یک پیشنهاد ویژه است این انگیزه را به آنها می بخشد تا بیشتر بخرند و زمان بیشتری را برای جستجوی سایت بگذرانند.اگر سایت های فروشگاهی به صورت مداوم از تبلیغات استفاده کنند، ارائه یک صفحه به صورت منحصر به فرد در سایت که لیست پیشنهادات را نشان می دهد، نه تنها فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت بلکه باعث بهبود سئو می شود.

6-ایجاد لیست کالای محبوب

امکان ایجاد لیست تمایلات در جذب مخاطب و افزایش فروش بسیار سودمند است. به ویژه برای حوزه هایی مانند مد، کتاب و یا خرید هدیه در مناسبت های خاص می توان این لیست را به صورتی طراحی کرد که بتوان آنرا به اشتراک گذاشت و یا هنگام موجود بودن برای مشتری پیغام فرستاده تا هر موقع که خواست خرید را انجام دهد.چه چیزی بهتر از این است که مشتریان مواردی که دوست دارند بتوانند نشانه گذاری کنند و به احتمال زیاد در آینده خرید کنند؟ 

7-یافتن در فروشگاه

همه سایت های فروشگاهی فروشگاه های فیزیکی ندارند. بعضی اوقات شما نمی خواهید منتظر بمانید تا کالای مورد نظر شما ارسال شود. شما دسترسی فوری می خواهید. گاهی خریداران فقط به صورت آنلاین به تحقیق می پردازند و سپس خرید را بصورت حضوری انجام می دهند. این امر به ویژه برای فروشگاه های محلی بسیار مفید است که مشتریانشان بدانند آنها چه کالایی را در حال حاضر موجود دارند و این برای آنها نسبت به فروشگاه های آنلاین بزرگ یک ارجعیت محسوب می شود.

8-اطلاعات دقیق حمل و نقل

هزینه های غیر منتظره حمل و نقل دلیل شماره یک برای رها کردن سبد خرید است. بسیار مهم است که وب سایت های فروشگاهی شامل اطلاعات حمل و نقل در مراحل اولیه پرداخت باشند، به نحوی که مبلغ حمل و نقل در همان مرحله خرید برای خریدار بتواند محاسبه شده و نشان داده شود همچنین زمان تحویل و گزینه هایی برای تحویل سریعتر نیز مفید است. جالب است که خریداران در هنگام سفارش رایگان، 30٪ بیشتر در هر سفارش هزینه می کنند. در صورت وجود کد برای ارسال رایگان آن را در کلیه صفحات سایت و در هدر سایت ارائه دهید.

9- گزینه پرداخت پیشرفته 

در دنیای پرداخت الکترونیک، گزینه های پرداخت پیشرفته یک ویژگی ضروری است که هنگام ایجاد سایت فروشگاهی حتما باید درنظر گرفته شود. اگر وب سایت شما مجبور است بنا به دلایلی گزینه های پرداخت را محدود می کند، حتماً دلیل آن را توضیح دهید.

10-موارد مرتبط

ویژگی “موارد مرتبط” در ایجاد سایت فروشگاهی اثر چسبندگی مطلوبی را ایجاد می کند که بسیاری از بازاریابان در تلاش برای دستیابی به آن هستند.

موارد مرتبط همچنین می تواند شامل دسته بندی محصولات مشابه فروشگاه در قسمت مقایسه باشد، “افرادی که این کالا را خریده اند این موارد را نیز جستجو کرده اند” و غیره.

11-سیاست بازگشت کالا

تعیین خط مشی ارجاع کالا یک ویژگی اساسی هنگام ایجاد وب سایت فروشگاهی است. سیاست بازگشت کالا باید کاملاً مشهود و کاملاً نوشته شده یا مصور باشد. این یکی دیگر از ویژگی های اعتماد سازی فروش آنلاین است. این به خریداران این اطمینان را می دهد که اگر ناراضی باشند امکان بازگشت کالا برای آنها وجود دارد. مهم نیست که در چه گروهی قرار دارید، سایت های فروشگاهی فرصتی باورنکردنی برای استفاده از ویژگی های محرمانه و واقعی آمیخته با عناصر جدید نوآورانه برای ایجاد تجربه های خرید فوق العاده دارند.

12-ویژگی های امنیتی

بسیار مهم است که فروشندگان آنلاین از اطلاعات مشتری محافظت کرده و برای اطمینان از حفظ حریم شخصی گام بردارند. همه اینها نیاز به یک پلتفرم فروشگاهی امن دارند. با توجه به اهمیت این موضوع دو پلتفرم فروشگاهی مجنتو و ووکامرس با دارا بودن ویژگی های امنیتی پیچیده و پیشرفته توانسته اند خود را به عنوان سیستم های عامل برتر در طراحی فروشگاه اینترنتی در دنیا معرفی کنند.

 سایر ویژگی های امنیتی الکترونیکی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

 گواهینامه SSL: این گواهینامه یک اتصال ایمن بین کاربر و وب سایت برقرار می کند.

13-دسترسی به صفحه تماس با ما

هنگامی که نوبت به ایجاد سایت فروشگاهی می رسد، هیچ چیزی بیشتر از صفحه ” ارتباط با ما ” به ویژه در هنگام فروش کالاهای رده بالا یا محصولات فنی دارای اهمیت نیست.هرگز وسیله و روش تماس مشتری با شما و یا دسترسی به پشتیبانی سایت را سخت نکنید و راه های مختلفی برای دستیابی مشتری به شما از جمله تلفن، ایمیل و فرم آنلاین را هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید.در ضمن دقت داشته باشید که حتماً پیوندهای صفحات اجتماعی و نقشه گوگل مپ را برای درج مکان شرکت در قسمت فوتر و یا صفحه تماس با ما اضافه کنید.

نظر خود را بنویسید