چگونه در فروش آنلاین بهتر عمل کنیم؟

چگونه در فروش آنلاین بهتر عمل کنیم؟

باید به وضوح برای مشتریان توضیح دهید که چرا باید از محصول شما به جای محصول رقبا استفاده نمایند. بهترین روش برای بیان مزایای محصولات یک محتوای با کیفیت برای محصولتان بسازید و با یک لحن دوستانه و واضح توضیح دهید.

بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید

بازخورد مشتریان برای بهبود محصولات یا خدمات حیاتی هستند. باید از مشتریان خود بپرسید چقدر از محصولات یا خدمات شما، راضی و یا ناراضی هستند، تا بتوانید مواردی را که نیاز است بهبود دهید. نظرات مشتریان را در صفحه محصولات نمایش دهید، چرا که باعث ایجاد اعتماد مخاطب به برند شما می‌شود. حتی میتوانید از ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای دریافت نظر مشتریان از طریق ایمیل استفاده کنید.

وب سایت خود را طوری آماده کنید که استفاده از آن راحت باشد

نه تنها باید بر روی بازخورد محصولات تمرکز کنید، بلکه برای پرسش از مشتریان در مورد پیدا کردن موارد مورد نظرشان در وبسایت، سرعت و طراحی وبسایت نیز وقت بگذارید. شما باید بدانید آیا بدون مشکل سفارش خود را ثبت کرده اند و پیشنهادهایی را برای افزایش رضایت مشتری دریافت نمایید. برای فرآیند خرید منعطف باشید. ممکن است برخی از مشتریان وقت ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در وب سایت را نداشت باشند، پس ثبت سفارش به عنوان مهمان را فعال کنید تا بدون نیاز به وقت گذاشتن برای تکمیل فرم های ثبت نام بتوانند خرید نمایند.

با مخاطبانی که سبد خرید خود را رها کرده اند تماس بگیرید

 اگر مشتری سبد خود را رها کرده، ناامید نشوید، یک بازیابی مجدد میتواند راهگشا باشد. یک ایمیل یادآوری برای مخاطبانی که سبد خود را رها کرده اند ارسال کنید یا با ارائه یک مشوق مثل کوپن تخفیف آن‌ها را به تکمیل سفارشات ترغیب نمایید.

ارائه کوپن و تخفیف

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات فروش‌های آنلاین بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیده‌اید که از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها و روش‌ها و بهانه‌های گوناگون هستند. اما باید بدانید که از کوپن‌های تخفیف می‌توان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا می‌کند. کوپن به‌عنوان طعمه‌ای برای به قلاب انداختن مشترکین ایمیل جدید نیز می‌تواند عمل می‌کند و سپس با ایمیل مارکتینگ آن‌ها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنیم. 

ارائه برنامه وفاداری

شما فقط نمی‌خواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه می‌خواهید به خرید از شما ادامه بدهند. برندهای تجارت الکترونیک با ایجاد احساس ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خود به این هدف می‌رسند. برای انجام این کار از طریق یک برنامهٔ وفاداری مشتری به آنها پاداش‌های ارزشمند بدهید. برنامهٔ وفاداری ایجاد کنید که به مشتریان انگیزه‌ای برای خریدهای بیشتر یا هزینه کردن مبلغ بیشتری در هر خرید می‌دهد. برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد.

جایزه بدهید

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. با دادن جایزه کاری کنید که مردم درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را درمعرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد و فروش شما یا لیست ایمیل شما را طولانی‌تر می‌کند. 

نمایش پرفروش‌ترین محصولات

اگر از یک میزبان مخصوص سرو غذا در هتل بپرسید که غذای محبوب آنها چیست، احتمالا به شما پاسخ می‌دهد: «محبوب‌ترین پاستای ما … است» یا «اگر خیلی گرسنه باشید، باید بگویم که همه واقعا عاشق … ما هستند» یا چیزی شبیه این. غذای پیشنهادی او غذای شناخته‌شده و معروف آنهاست، یا غذایی است که به‌راحتی آماده می‌شود یا بیشتر از غذاهای دیگر برای آنها سودآور است. بسیاری از رستوران‌ها با مشخص کردن محبوب‌ترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤال‌هایی بی‌نیاز می‌کنند. شرکت‌های تجارت الکترونیک نیز می‌توانند همین‌طور عمل کنند.

یک پشتیبانی خوب شامل سرویس‌هایی می‌شود که قبل از خرید مشتری و در زمان خرید و هم چنین در زمان بعد از خرید به وی ارائه می‌شود. به طور مثال برای خرید یک محصول نرم افزاری ابتدا نیاز دارید تا با افرادی که آگاهی کاملی را در مورد محصول مورد نظر شما دارند (تیم پشتیبانی) مشورت کنید. سپس تصمیم خود را می‌گیرید و محصول مورد نظرتان را خریداری می‌کنید. نوع صحبت کردن  تیم پشتیبانی در خرید شما بسیار تاثیر گذار است. یک مشورت بی دغدغه می‌تواند خرید لذت بخشی را برای شما به ارمغان آورد.

به یاد داشته باشید که در بازاریابی یک فرمول مشخص وجود ندارد و بسیاری از کارهایی که انجام میدهید به صورت آزمون و خطاست، پس سعی کنید خطاها را تکرار نکنید و راههای اثر بخش را بیابید.

نظر خود را بنویسید